> NLM ung / Nyheter / Nytt bibelgruppeopplegg



Nytt bibelgruppeopplegg

iTro og NLM ung har laget bibelgruppeopplegget «Levende Tro – Kolosserbrevet». Her finner du det du trenger for å lede en samling i bibelgruppa.

 

LEVENDE TRO er et bibelgruppeopplegg laget av iTro.no og NLM ung. I dette heftet finner du det du trenger for åtte samlinger med utgangspunkt i Kolosserbrevet. Hver samling består av bibeltekst, forslag til en lovsang dere kan lytte til, en kort tekst basert på tema i bibelversene, spørsmål til samtale og plass til å notere både svar, tanker og bønneemner. Tekstene i dette heftet er skrevet av Maria Celine Lundeby, ungdomskonsulent i NLM ung.

 

Bestill hefter til din bibelgruppe ved å sende mail til aanestad@nlm.no. Husk å oppgi adresse og antall. Heftene koster 20,- pr stykk, pluss porto.

 

Vi ønsker at bibelgruppeopplegget skal være en lett tilgjengelig ressurs for bibelgrupper. Derfor tilbyr vi dere å kjøpe heftene for en billig penge, eller dere kan følge med på iTro.no utover vinteren og våren. Der vil vi legge ut opplegget for en og en samling, annenhver søndag fra og med uke 2. Vi jobber også med å gjøre flere bibelgruppeopplegg, som allerede eksisterer, tilgjengelige på våre nettsider. Her vil Levende tro – Kolosserbrevet også legges ut i sin helhet etter hvert.

 

LEVENDE TRO er lagt opp på denne måten:

Start gjerne hver eneste samling med å takke og be for det dere skal dele i kveld, og lovpris Gud for den han er. Deretter kan dere lese bibelteksten hver for dere og gjerne bruke litt tid på å notere om det er noe som treffer dere, eller noe dere lurer på hva betyr. Vi har satt opp et sangforslag til hver samling. Denne finner du for eksempel på Spotify, og vi foreslår at dere kan høre på sangen etter at dere har lest bibelteksten. Etterpå kan en lese teksten fra heftet høyt, før dere kan snakke sammen om spørsmålene. Hvis dere sporer av fra spørsmålene eller ikke rekker gjennom alle – ikke bli stressa av det. Bibelgruppa er til for dere, og spørsmålene er ment å være en hjelp til samtalen. Ett av spørsmålene til hver samling er merket «Prøv å sette ord på det du tror på». Disse spørsmålene er tenkt å gi hjelp til å forklare troen med egne ord, slik at du også kan øve deg på å fortelle det videre til andre som ikke kjenner Jesus ennå. Til slutt er det fint å kunne dele konkrete bønneemner og be for hverandre.

 

Går gjennom Kolosserbrevet

I dette bibelgruppeopplegget går vi gjennom hele Kolosserbevet. Forfatteren Paulus var med å grunnlegge menigheten i Kolossæ på sin tredje misjonsreise, rundt 54-56 e.Kr. Noen år senere sitter han fengslet i Roma for sin tro og misjonsvirksomhet. Der skriver han brevet til menigheten som han har et stort hjerte for. I brevet er han opptatt av å veilede dem i troen på Jesus og snakker konkret og ærlig om hva livet som kristen innebærer. Jesus er sentrum i alt Paulus forkynner, og bare ved å tro på det han har gjort – gjennom sitt liv, sin død og oppstandelse – kan vi ha en relasjon til den levende Gud. Det gir oss et håp for livet her og nå, og for evigheten sammen med Gud.

Vårt ønske er at du ved å bruke dette heftet blir enda bedre kjent med hvem Jesus er, og hva vi kristne tror på. Guds velsignelse over samlingene!

 

 

Den første samlingen kan du se på dette bildet:

 

PS. Det kommer flere LEVENDE TRO-opplegg fremover. Mer informasjon om neste opplegg kommer i god tid før sommeren.

Bestill hefter til din bibelgruppe ved å sende mail til aanestad@nlm.no. Husk å oppgi adresse og antall. Heftene koster 20,- pr stykk, pluss porto.

 


Dagens bibelsitat

Sal 73:23f Men jeg blir alltid hos deg, du har grepet min høyre hånd. Du leder meg ved ditt råd, og deretter tar du meg opp i herlighet.

Del


Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.