> NLM / Internasjonalt / Indonesia / Nyheter / Frukt levert på døra



Frukt levert på døra

Ill.foto: Odd Borgestrand

"Ibu Lena" og familien har tjent blant en unådd folkegruppe i Indonesia i flere år, men har frem til nå ikke opplevd at noen har tatt imot Jesus. Ikke før en gammel bestemor kom på besøk.

For noen dager siden kom "Ibu Lena" og familien hennes på besøk. De hadde en veldig gledelig nyhet å dele.

"Ibu Lena" fortalte at hun lenge hadde hatt dårlig samvittighet fordi hun hadde vært så travel at hun ikke hadde mulighet til å gå ut og lete etter fredspersoner. Men for Gud er ingenting umulig, og Han sendte like godt noen på døren til "Ibu Lena", siden hun var for travel til å dra ut.

     

Kom på besøk

En gammel dame som hadde kjenninger i nabolaget hadde møtt "Ibu Lena" i gaten flere ganger. De hadde hilst på hverandre og småsnakket litt, men hadde ikke noe kontakt utover dette.

En dag kjente den gamle bestemoren en dragning mot huset til "Ibu Lena" og bestemte seg for å dra på besøk.

Da hun kom frem til "Ibu Lenas" hus, ble hun sittende alene i stuen en stund, fordi "Ibu Lena" var opptatt med klesvask. På bordet så hun en bibel som lå fremme.

Hun var nysgjerrig og åpnet Bibelen og begynte å lese med høy og klar stemme. Hun leste om da Jesus underviste i synagogen, og at han både drev ut onde ånder og helbredet syke.

  

Leste i Bibelen

"Ibu Lena" hørte at den gamle damen leste og gikk inn i stuen. Hun spurte hva hun lærte om Jesus i historien hun akkurat hadde lest. Den gamle bestemoren sa at Jesus hadde stor kraft, siden han både kunne drive ut onde ånder og helbrede syke.

"Ibu Lena" forklarte at det er kraft i Jesu navn, og at vi kan be til ham om alle ting. Så spurte hun om de ikke skulle be sammen. Det ville den gamle damen veldig gjerne.

    

Ill.foto: Odd Borgestrand

    

Dagen etter kom den gamle damen tilbake til "Ibu Lenas" hus og var svært så entusiastisk. Jesus hadde svart på bønnene hennes. Hun hadde ingen penger og ba til Jesus om hjelp, og plutselig kom barnebarnet på besøk og gav henne noe penger til mat. Hun ønsket å lære mer og be sammen.

  

Bønnesvar

Den gamle bestemoren kommer nå innom huset til "Ibu Lena" daglig, og noen ganger flere ganger om dagen. Hun sier at hun tror, og at hun stadig opplever at Jesus svarer på bønnene hennes. Hun er tørst etter å lære, og "Ibu Lena" setter gladelig sine huslige sysler til side for å undervise og be sammen med den gamle damen.

Nå har den gamle damen også et ønske om å dele det hun har lært med familien sin. Hun har ikke delt med mannen sin ennå, men har fortalt litt til barnebarnet sitt.

Vær med og be for «Ibu Lena» og hennes familie, slik at de kan fortsette å forkynne ordet for denne gamle damen, og at det må få ringvirkninger for resten av hennes familie.

Vi takker Gud for dette underet og ber om at vi skal få se og høre mange flere slike historier i tiden fremover.

  

Foto: T&K


Stedlig representant

Stedlig representant

Indonesia

+6282120015178

Dagens bibelsitat

Jes 35:4 Si til de urolige hjerter: Vær frimodige, frykt ikke! Se, der er deres Gud! Hevnen kommer, Guds gjengjeldelse. Han kommer selv og frelser dere.

Del


Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.