> NLM / Internasjonalt / Indonesia / Nyheter / Mektig til å gjøre under



Mektig til å gjøre under

Foto: Marius Bergersen

Pak I har hatt store problemer med hjertet og lungene og tatt store mengder medisiner hver dag. Han har lenge blitt bedt for uten tegn til bedring. For en tid tilbake var Pak I hos legen på rutinekontroll, og han kunne ikke lenger finne noe galt. 

For noen dager siden hørte jeg en veldig oppmuntrende historie fra et ektepar i fellesskapet vårt her på chili-øya. Dette ekteparet hadde lenge vært venner med en nasjonal familie.

Pak I, som var familieoverhode i denne familien, hadde lenge hatt problemer med hjertet og lungene. Det hadde blitt så ille at han måtte ta mengder av medisiner hver dag. Han hadde problemer med å bevege seg og kunne kun gå korte distanser i gangen.

 

Tålmodige i bønn

Ekteparet hadde bedt for Pak I så ofte som de fikk sjansen til det, men de hadde ikke sett noen forandringer. De fortsatte alikevel å be fordi de visste at vår Gud er mektig til å gjøre under og de håpet fremdeles at Gud ville røre ved Pak I.

For noen uker siden fikk de besøk av en mann fra Amerika som de hadde med på besøk til denne Pak I og familien hans. Den amerikanske mannen følte veldig sterkt i sin ånd at Gud ønsket å helbrede denne Pak I, og de ba for han igjen. Enda en gang skjedde det ikke noen umiddelbar forandring.

 

Helbredet

Da de for noen dager siden igjen dro på besøk til Pak I og familien, fikk de noen fantastiske nyheter og måtte prise Gud for det de da fikk høre. Det viste seg at Pak I hadde blitt helbredet. Han hadde vært på rutinekontroll hos legen og legen  hadde blitt veldig forvirret.

Han kunne ikke lenger finne noe galt med hjertet til Pak I. Han foretok test etter test for å bekrefte dette. Pak I hadde da bedt legen om å teste lungene også, men legen kunne heller ikke finne noen galt med lungene. Nå har Pak I kvittet seg med medisinene og kan bevege seg fritt og gå på lengre turer uten problemer.

 

Gud svarer på bønnene våre i sin tid

Jeg ble veldig oppmuntret av å høre denne historien.  Det er ikke alltid at vi opplever at Gud svarer på bønnene våre slik vi vil. Noen ganger svarer Han umiddelbart og andre ganger må vi vente på svar.

Det som er helt sikkert er at Gud er den samme i går som i dag og Han er mektig til å gjøre under. Derfor må vi med frimodighet be for folk i Jesu navn.

 

Vær med og be for Pak I, hans 12 barn og mange barnebarn. De har fått kjenne på Guds kraft, men de kjenner ennå ikke Jesus, som har kraft til å frelse.


Stedlig representant

Stedlig representant

Indonesia

+6282120015178

Dagens bibelsitat

Joh 16:33 Dette har jeg talt til dere for at dere skal ha fred i meg. I verden har dere trengsel. Men vær frimodige! Jeg har overvunnet verden.

Del


Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.