> NLM / Nyheter nlm.no / Barna nektet å legge ned



Barna nektet å legge ned

For to år siden sa Sverre Høgsås og Kristin Hauan i Mandal til de tre barna på MiksMaks-klubben at nå måtte de legge ned klubben, fordi det var så få som kom. Det ville de tre medlemmene ikke høre snakk om. 

På tirsdag viste lista 17 stk når alle var ropt opp, og 17 porsjonspizzaer ble bakt ut og dekorert med fyll på kjøkkenet i Misjonssalen i Mandal.

– De ville ikke høre snakk om at vi skulle legge ned, forteller Kristin. – Da må dere ta med dere minst en hver, svarte lederne tilbake.

Barna tok lederne på ordet, og nå er de flere enn de har vært på lenge.

  

Bibel og moro

På MiksMaks har de andaktsbesøk eller leser fra boka "Guds hemmelige plan", som er bibelhistorien fra begynnelse til slutt, men skrevet på en måte som gjør det lett for alle å forstå.

Ulike aktiviteter som bibelquiz, bingo, brusbowling, vinn på minuttet og masse mer er populært blant barna. I tillegg synger de alltid favorittsangene «Bare i deg har min sjel sin ro» og «Bare på grunn av din nåde».

  

Barna bestemmer

Klubben har eksistert siden 2011. Den kom i gang etter spørsmål fra barn som var for store for Kaos-klubben, som var for 4-10 år.

– Det er ungene selv som har formet klubben, og det er stort sett de som har bestemt aktiviteter, sier Kristin og Sverre, som er med som ledere hver gang. De har en travel hverdag, men synes likevel at dette er så viktig at det må prioriteres.

–  Vi oppfordrer andre til å starte barneklubb i nabolaget. Gjør det enkelt. Man trenger et par unger og så er det bare å sette i gang! Boka Guds hemmelige plan er ypperlig som andaktshjelp og kan absolutt anbefales! 


Sentral-Asia

I Sentral-Asia er det krevende å drive misjon. Kristne lever under svært vanskelige forhold i et samfunn hvor myndighetene kontrollerer det meste.

Les mer | Bli fast giver

13. desember fikk Shayesteh Rostami (37) og datteren Selina (8) oppholdstillatelse i Norge. Nyheten oppleves som et bønnesvar både av dem selv og av støttespillere i Drammen og på andre steder. 

Norsk Luthersk Misjonssamband (NLM) har kjøpt 1200 kvadratmeter av et kjøpesenter på Løkkemyra i Kristiansund. Én tredjepart blir forsamlingssal, og to tredjeparter blir gjenbruksbutikk.

En svært stor andel av de ansatte i NLM opplever å ha en meningsfull arbeidshverdag, viser arbeidsmiljøundersøkelsen 2017. – Men vi kan alltid bli bedre, sier Kari Margrethe Solvang, leder for personalavdelingen ved NLMs hovedkontor.

Dagens bibelsitat

1Kor 12:26 Om ett lem lider, da lider alle lemmene med. Og om ett lem blir hedret, da gleder alle lemmene seg med.

Del


Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.