> NLM / Nyheter nlm.no / Bønnedag for unådde 1. pinsedag



Bønnedag for unådde 1. pinsedag

Misjonssambandet ønsker at første pinsedag – 20. mai – skal være en dag med forbønn for folkegrupper som ennå ikke har hørt evangeliet.

– I fjor ble denne utfordringen presentert på skjerm og tatt fram i talen, og i bønnen etterpå, forteller Johannes Selstø, forsamlingsleder i Betania NLM Trondheim. Han har også vært med på å dele forsamlingen i grupper i forbindelse med slike bønnedager. – Det er viktig at vi stanser opp for det alvorlige i de minst nåddes situasjon, understreker han.

  

Prioritert kall

I dag er det over to milliarder av klodens 7,4 milliarder som aldri har hørt evangeliet. De har ikke mottatt nyheten om Jesus og kan ikke kalle på hans navn til frelse (Rom 10,13–14).

Både Misjonssambandet og Norea mediemisjon ser verdens unådde folkegrupper som et prioritert kall. Av misjonsvirksomhet i denne sektoren kan følgende framheves:

Arbeid blant Malinkè-folket i Vest-Afrika, blant arabiske folkegrupper i Nord-Afrika, muslimske folkegrupper i Øst-Afrika, japanere, aymarafolket i Sør-Amerika, tyrkere, turkmenere, folkegrupper i Indonesia, folkegruppe i Kina og unådde i Norge.  

  

Krevende å nå

90 prosent av dagens unådde bor i områder med stor motstand mot kristen tro. Det oppfordres til bønn for lederne i disse områdene, at Gud endre hjertene deres.

Videre blir kristne som utsettes for motstand og forfølgelse, løftet fram. Så framheves bønn om visdom og beskyttelse over dem som arbeider blant unådde, og bønn om at nye må få kall til å bruke livet sitt for å nå de som fortsatt venter på de gode nyhetene.

Bønn om åpne øyner til å se unådde som nå er kommet til Norge, er det siste bønneemnet.

    

Her kan du finne ressurser for bønnedagen.


Vest-Afrika

I Vest-Afrika formidler våre utsendinger Guds kjærlighet gjennom ord og handling blant to unådde folkeslag.

Les mer | Bli fast giver

Tidligere Fjellhaug-rektor, Ketil Jensen, endrer syn i tjenestedelingsspørsmålet. Han argumenterer utfra avskaffelsen av slaveriet. – Bibelen framstiller kjønnspolariteten som Guds vilje, men ikke slaveriet, svarer NLMs ledelse.

I løpet av august ble NLMs misjonærstab i Japan betraktelig styrket, og gjennomsnittsalderen sank flere hakk – samtidig som NLM og samarbeidskirken uttrykker at de ønsker å satse mer på å nå de unge i landet.

Regnskapet for generalforsamlingen er nå ferdigstilt. Nettokostnadene for arrangementet ble på 3,2 millioner kroner. – Vi hadde forventet røde tall, men disse hadde skarpere rødfarge enn vi setter pris på, sier økonomileder Øystein Frøysa.

Dagens bibelsitat

Sal 119:165 Stor fred har de som elsker din lov, og det er ikke noe anstøt for dem.

Del


Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.