> Utsyn / Leder / Eit herleg mål



Eit herleg mål

Kvar går vegen for Norsk Luthersk Misjonssamband (NLM) i dag? Korleis vil dei mange endringane i samfunn og kristenliv i landet påverke vegval, strategi og arbeidsgreinene? For vi arbeider i ein  annan kultur enn berre for få ti-år sidan, der også NLM har endra seg. Alt som lever er i endring. Vil NLM vere ein brukbar reiskap i Guds hand, må vi spørje oss kvar går vegen i dag?  

Eller kva vil eigentleg NLM? Ein kan spørje når ein ser den store breidda i aktivitetar under NLM-paraplyen: Barnehagar, forskjellige skuleslag, gjenbruksbutikkar, diverse media-arbeid, forlag, leirstadar, nærmiljøsenter, barne- og ungdomsarbeid, misjonsforeiningar, misjonslag, bibelgrupper, forsamlingar, fleirkulturelt arbeid, trussamfunn, bistand og misjon internasjonalt. Kva er retninga og målet?

 

Sårbar. Ein stor 125 år gamal organisasjon med så mange og store aktivitetar kan vere sårbar. Blir aktivitet eit mål i seg sjølv, kan ein gløyme kva som er målet. Å drive ei så stor verksemd er krevjande og forpliktar, og det kan krevje  så mykje energi at ein ikkje maktar nødvendig fornying. Om ein ikkje maktar nødvendige endringar, er ein i ein svært sårbar situasjon.    

Drivkrafta til dei som starta NLM, var kunnskapen om dei mange, mange kinesarane som døydde utan å vite om redninga. Ein kunne ikkje tillate seg å vere ein kristen utan å gjere noko for dei som ikkje visste om Han som frelser frå fortapinga. Dei kjende både gleda og alvoret i «den vesle bibel» (Joh  3,16): «For så elska Gud verda at han gav Son sin, den einborne, så kvar den som trur på han, ikkje skal gå fortapt, men ha evig liv.»

Målet med det frivillige arbeidet dei starta, var å gi kinesarane frelsa i Jesus.  Å dele nåden som gir evig framtid og håp! Dei fekk same visjonen som Gud openberra for apostelen Johannes: «Ein stor skare som ingen kunne telja, av alle folkeslag og ætter, av alle folk og tungemål. Dei stod framfor trona og Lammet, kledde i kvite kjortlar og med palmegreiner i hendene» (Op. 7,9). Det var målet!

 

Guds plan. NLM vart til for å vere med i Guds store plan. I kraft av Den heilage ande og på Guds løfte, har den spede byrjinga for 125 år sidan vakse til mange aktivitetar.  Sjølv om mykje endrar seg rundt oss, er både Guds Ord og plan den same. Og Han som vil at alle menneske skal blir frelst, kallar også deg og meg til å vere med i vår tid til eit herleg mål! 

Så kvar går vegen? Vi må be om Guds leiing. Vi må be om mot og vere dristige. Vi må be om fornying! Vi må også våge å spørje om aktivitetane fremjar målet. Og snart – ein dag – samlast ein skare som ingen kan telje …


I 126 år har NLM vært noe mer enn «bare» en misjonsorganisasjon. Selv om kallet til de minst nådde har stått helt sentralt, har det omfattende arbeidet i Norge hatt en selvstendig verdi. Det har aldri vært slik at denne virksomheten bare er blitt sett på som bare et slags innsamlingsredskap eller et mobiliseringsredskap.

Dette nummeret av Utsyn handler i særlig grad om Luther og reformasjonen. Vi markerer at det er 500 år siden Luther sendte ut sine 95 teser om avlatshandel, anger og bot. I etterkant ble Luthers anliggende ofte oppsummert i de tre «alene»-formuleringene: «Troen alene», «Nåden alene», «Skriften alene».

Et stortingsvalg er akkurat over. Innad i NLM vil de partipolitiske vurderingene variere – og det må vi respektere. Men uansett hva vi mener om valgets utfall bør vi kunne glede oss over at politikkens betydning er begrenset i et demokrati. Så lenge religionsfrihet og ytringsfrihet respekteres, kan NLM fortsatt bygge forsamlinger, arrangere møteuker og bibelhelger, og sende ut misjonærer.

Utsyn på Facebook

Sentral-Asia

I Sentral-Asia er det krevende å drive misjon. Kristne lever under svært vanskelige forhold i et samfunn hvor myndighetene kontrollerer det meste.

Les mer | Bli fast giver

Dagens bibelsitat

Sal 28:7a Herren er min styrke og mitt skjold. Til ham har mitt hjerte satt sin lit, og jeg blir hjulpet.

Del


Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.